AXE slår an en ny ton med hjälp av Alesso.

 

AXE, ett av världens absolut största och populäraste groomingvarumärken för män har sedan 1983 stått för ett ganska stereotypt manligt ideal. Under årens lopp har synen på manlighet succesivt ändrats. I samband med lanseringen av en helt ny  produktserie har AXE bestämt sig för att inte bara följa utvecklingen, utan ta ett rejält kliv och istället leda den. För inspiration och vägledning in i det delvis nya har AXE slagit följe med Alesso.

Nu lanserar AXE sin nya groomingserie Trilogy. Istället för att, som tidigare, ta fram endast en doft erbjuder serien tre; Signature, Adrenaline and Urban. Att öka uttrycksmöjligheterna är en stor del av AXEs nya sätt att se världen.  Från och med nu handlar det om att försöka vara med och stärka varje persons unika sidor istället för att stöpa alla i samma form.  För varje doft finns flera produkter, alltifrån deo till hårstyling, och bland ingredienserna märks exklusiva val såsom ek, musk, tobak och bärnsten.

AXEs nya följeslagare är Alesso, en artist och världsstjärna som trampat upp sin egen stig till utsålda arenor och en egen inställning till att plötsligt agera förebild. 

"Budskapet, att hitta sin egen magi (find your magic) passar mig. För mig handlar det om ögonblicket innan jag går upp på scenen, när jag samlar mig och tar in förväntningarna. Det är magiskt. Att jag vuxit upp med AXE och att produkterna, precis som musik, är tillgängliga för nästan alla var också viktigt för mig” berättar Alesso.

Som en del av lanseringen kommer AXE under Summerburst i Stockholm och Göteborg bjuda in till konserter och fixa möten mellan fans och Alesso, backstage.

 Här är jag med Alesso i sommars på en kändisevent.
HUDVÅRD, PARFYM / Permalink / 0
Till top